Prowadzisz kampanię w GDN? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie ważną wiadomość odnośnie analizy kampanii.
W GDN wyróżniamy wyświetlenia oraz widoczne wyświetlenia. Nie każde wyświetlenie reklamy (baneru reklamowego) jest widoczne. Jeżeli wyświetlenie baneru reklamowego nie było widoczne to w takim razie nie było szansy na to aby użytkownik w niego kliknął, co wpływa na CTR.
Co to są widoczne wyświetlenia?
„Widoczne wyśw. -pokazuje, ile razy reklama była widoczna. Reklama jest uznawana za widoczną, jeśli co najmniej 50% jej powierzchni jest widoczne przez co najmniej jedną sekundę w przypadku reklam w sieci reklamowej lub dwie sekundy w przypadku reklam wideo.”
Jak sprawdzić widoczne wyświetlenia?
Bardzo prosto. Musisz zmodyfikować kolumny i dodać kolumnę “widoczne wyświetlenia” do analizy.
Kolumny -> Modyfikuj kolumny
Następnie z kategorii “Widoczność” wybierz metrykę “Widoczne wyśw.” oraz “CTR widocznych reklam”
Dodatkowo możesz dodać metrykę “Wymierne wyświetlenia”, gdyż wymierne wyświetlenia to liczba wyświetleń reklamy w tych miejscach witryn lub aplikacji, w których można mierzyć widoczność.
Następnie z prawej strony przenieś wymierne wyświetlenia, widoczne wyświetlenia, CTR widocznych reklam i ustaw w tej kolejności
Zastosuj kolumny.
Teraz możesz poprawnie analizować wyniki
Jak widać, jest różnica między wyświetleniami a widocznymi wyświetleniami reklamy.